MONOLITH Ikonok – A Marlon Brando karkötő története by Susan Végh
Marlon Brando neve egyet jelent a lázadással, a szenvedéllyel, a nyers férfierővel – és azzal a fajta
magnetikus karizmával, amit nem lehet tanulni. Nem volt könnyű eset: a filmes szakmában
legendákat mesélnek zabolátlan természetéről, kiszámíthatatlanságáról és arról, mennyire nehéz volt
vele dolgozni. Mégis: a kamera imádta. Ő volt a férfi, aki nem alkalmazkodott, hanem újra definiálta a
szabályokat.
„A MONOLITH Ikonok sorozatban olyan legendák előtt tisztelgünk – , amelyek örökre beégtek a
férfiasság, szabadság és stílus kollektív képzeletébe.” Brando nemcsak színész volt, hanem egy egész
korszak szimbóluma, egy ösztönös erő, aki a saját szabályai szerint élt. Az inspirációja alapján számára
tervezett karkötő nem pusztán ékszer. Az inspirációja alapján tervezett karkötő nem pusztán ékszer.
Ez egy üzenet. Egy attitűd. Egy darabka örökség.
A motor, ami mítosz lett
1953-ban a „The Wild One” (A vad) című film örökre megváltoztatta a motoros kultúrát. Brando
karaktere, Johnny Strabler fekete bőrdzsekiben, napszemüvegben, dacolva a világgal, egy 1950-es
Triumph Thunderbird 6T nyergében vonult be a filmtörténelembe.
A motor azért keltett hiteles benyomást és látszott valóban használt és nem reklám darabnak mert
Brando a saját motorját használta a forgatáson. Érdekesség, hogy a motor eredetileg egy
„Polychromatic Blue” fantázianevű, fémesen csillogó világoskék színben készült. Csakhogy a film
fekete-fehér volt, a fémesebb világos árnyalat nem mutatott elég karakteresen. Így a készítők úgy
döntöttek: feketére festik át, és kisebb változtatásokkal csökkentették a motoron lévő csillogó króm
alkatrészeket is hogy vizuálisan is támogassák Brando sötét, öntörvényű karakterét.
Ez az apró döntés alapozta meg a „rebellis motoros” ikonográfiáját: fekete bőr, sötét napszemüveg,
és egy fekete, erőt sugárzó gép. Innen indult el egy stílusforradalom, amely máig velünk van.